Subaru.hu: önmagában a domain kevés

A keresőben való jó helyezéshez önmagában kevés a domainben szereplő márkanév. Intő példa lehet a subaru.hu esete.

A 2000-es évek első felében még hatalmas tülekedés volt az úgynevezett kulcsszavas domain nevekért. Sokáig ugyanis ezeknek SEO szempontból is volt némi előnyük. Viszont már nagyjából tíz évvel ezelőtt a Google egy algoritmusfrissítés során ezt az előnyt megnyesegette. Azóta én speciel azt tapasztalom, hogy a kulcsszó domainben való megjelenésének – önmagában – nagyon minimális szerepe van keresőoptimalizálási szempontból. Nem mondom, hogy nulla, de nem sokkal több.

Találtam egy jó példát arra, hogy ez mennyire így van, méghozzá egy márkaneves domain kapcsán. Ez pedig a Subaru hivatalos magyarországi vezérképviseleti oldala, a Subaru.hu.

subaru-nyito-seo.jpg

Ennek az az érdekessége, hogy SEO szempontból olyannyira nem optimalizált, hogy a Google a „Subaru” szóra nem hozza az első 50 találat között. Amennyiben a keresés nyelvét átállítjuk a magyar oldalak listázására, akkor is csak éppen befér az első tíz találat közé. De ehhez gyorsan tegyük hozzá, hogy 10 felhasználóból 9 azt sem tudja, hogyan kell a keresést átállítani a magyar nyelvű oldalakra...

Szegény Subaru.hu ezer sebből vérzik. A meta leírások nincsenek jól kitöltve, nagyon sok aloldalukat pedig egyszerűen még be sem indexelte a Google, például van fent egy májusi hír, de még azt sem dolgozta fel a Gugli. Ezzel szemben sok 404-es aloldalt meg simán hagytak beindexelni. Lehetne még sorolni…

subaru-site-parancs-seo.jpg

Akkor mit hoz fel a Google a „Subaru” keresésre, ha nem ezt? A legjobb helyen a subarucentrum.hu oldalt, ami az egyik márkakereskedést takarja. Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy ez az Emil Frey kereskedése és ez a cég magának a Subaru márkának is a hazai importőre.

Emiatt elsőre azt gondoltam, hogy ez valamennyire szándékos. Direkt gyenge a subaru.hu, hogy a márkára keresők egyből az Emil Frey kereskedésénél landoljanak.

Ugyanakkor jobban megnézve az oldalakat, azért nem ez a helyzet. Egyrészt velem ellentétben nem mindenki a Google-lel kel és fekszik és nem ilyen agyafúrt találati lista hekkeléseken gondolkodik. Másrészt pedig a subarucentrum.hu-n is látszik azért, hogy nem a SEO köré építették. Igazából nem azért első, mert ez annyira jó oldal, hanem a subaru.hu annyira rossz.

Ez leginkább akkor szembetűnő, ha a Subaru most is kapható márkáira egyenként rákeresünk: Subaru XV, Subaru Impreza, Subaru Outback, Subaru Forester… Igazából sehol nincs a találatok között a subaru.hu és a subarucentrum.hu. A Subaru márkakereskedők közül viszont látványosan jól szerepel a Duna Autó. Nekik jár egyébként a piros pont, mert láthatóan figyeltek a SEO-ra. De tegyük hozzá: leküzdhetetlen ellenfelet nem jelentett számukra a vezérképviselet.

subaru-dunaauto-seo.jpg

Önmagában tehát a kulcsszó, vagy a márkanév megléte még nem azt jelenti, hogy hátradőlhetünk. Legyen a Subaru ebből a szempontból intő példa mindenki számára.

---

SEO-s kontaktért katt ide!

Címkék: seo honlap Subaru