Téliszalámi SEO

A Pick és a Herz honlapja nagyon jó példája annak, amikor egy weboldal kialakításakor a keresőoptimalizálásra nem jut nagy figyelem. Szemléletesen látszik ez akkor, ha rákeresünk a legnevesebb termékük nevére.

Vicces tud lenni, ha egy adott kulcsszóra megtippeljük a Google találati lista sorrendjét, majd megnézzük a tényleges találatokat. A „téliszalámi” szóra speciel biztosra vettem, hogy az azonos tulajdonoshoz tartozó Pick és Herz weboldalai héderelnek majd az első helyeken. Oké, a Herz második helyét nem vettem biztosra, de a Pick elsőségében biztos voltam.

teliszalami-seo.jpg

Ehhez képest a téliszalámi keresésre az első találat a Wikipédia illetékes szócikke, majd a Tesco következik egy dupla találattal. A pick.hu téliszalámis aloldala csak a negyedik, a Herz pedig a harmincvalahányadik találat, de ott sem a termékoldalt hozza fel a Google.

Ilyenkor azért már sejti az ember, hogy keresőoptimalizálási szempontból a Pick és a Herz weboldalán valami el lett szúrva.

teliszalami-serp.jpg

Két azonos kaptafára felépített oldalról van szó a pick.hu és a herz.hu esetében. Annyi különbség azért akad, hogy a herz.hu-nél a http/https átirányítást nem csinálták meg jól, ezért minden egyes oldalukból van egy http-s és egy https-es verzió, jó kis duplikáció.

Igazából a honlapokon az látszik, hogy a SEO szempontok valóban nem érvényesültek. Aki direktben a pick.hu-ra/herz.hu-ra érkezik, az valahogy elnavigál a téliszalámis aloldalakra. A Google robotok helyzetét viszont nem nagyon könnyítették meg.

Mindkét oldalon van egy téliszalámi főmenü, ahonnan különféle extra infók érhetők el. Ettől elkülönül a termékoldal, ahová viszont csak több kattintással lehet eljutni. Mindkét honlapon a termékek → téliszalámi az útirány és elsőre egy gyűjtőoldal-szerűségbe jutunk. Egyetlen terméknél ez a gyűjtőoldalas szisztéma nem jó megoldás. Innen kell továbbkattintani a konkrét téliszalámis termékoldalra.

Tehát a címoldaltól két kattintásnyi távolságban járunk, miközben azért ez lenne a húzótermék. Az itt található információkkal a pick.hu és a herz.hu esetében is meglehetősen szűkösen bántak. Bőven lenne még hely némi szövegnek. Képből egész sok van, viszont az alt leírásokat mindenhol kihagyták.

Mi lenne a szerencsésebb megoldás? A nyitóoldalról egy közvetlen link a téliszalámis aloldalra, amiből lehetőség szerint egy legyen. S ezen kellene összegyűjteni minden infót, a történetét, az érdekességeket, fotókat. A jelen formájában ugyanis alaposan megnehezítik a Google dolgát abban a tekintetben, hogy mégis mit hozzon fel innen a téliszalámis keresésekre.

S persze azért olyan apróságokra sem ártana figyelni ilyen neves márkáknál, hogy a lábléc ne legyen tömve hibás linkekkel. A pick.hu esetében a lábléces logók közül négynél van elszúrva a linkelés. A herz.hu-nál pedig hatnál. De a jó linkek között is akad olyan, ami egy tök üres oldalra visz a Bonafarm.hu-n.

---

SEO-s kontaktért katt ide!