Az Iveco nehéz helyzetbe hozza a Google-t

A hazai Iveco vezérképviselet weboldalán nagyon kerülik a title elemekben a márkanevük használatát. Ezzel komolyan próbára teszik a Google algoritmusát és emiatt nem is állnak túl jól az Ivecóhoz kapcsolódó keresési találatoknál.

Már korábban itt emlegettem, hogy ha egy márkaneves keresésre nem az adott márka fő hazai weboldala az első organikus találat a Google-ben, akkor az valami gondot jelez a SEO terén. Jó (illetve hát rossz) példa volt erre a Subaru, ahol a vezérképviselet oldalát egy márkakereskedő is lazán előzi a találati listán.

A járműiparnál maradva, eléggé hasonló a helyzet az Iveco esetében is.

iveco-seo.jpg

Az Iveco szóra rákeresve az első találat az Iveco.com, tehát a márka nemzetközi oldala. Ez ugyanúgy rossz jel SEO szempontból, mint a subarus példában. A Google ugyanis pontosan érti, hogy mi Magyarországról keresve elsősorban a magyar oldalt szeretnénk látni. Amennyiben ez nincs így, akkor valamit nehezen tud értelmezni az algoritmus.

iveco-elso-talalat-google-seo.jpg

Mi lehet a gond? Az iveco.hu a Danube Truck Magyarország weboldalára van átirányítva, ez az Iveco hazai importőre. Az „Iveco” szóra rákeresve a második találat a danubetruck.hu. Bár úgy a második találat, hogy egy térképes találati blokk is megelőzi.

danubetruck-iveco-seo.jpg

Önmagában egyébként SEO szempontból az nem probléma, hogy a vezérképviselet nem használja az Iveco márkát a nevében. Lehetne 123456.hu is a cégnév és az url, ha keresőoptimalizálási szempontból jól lenne összerakva a weboldaluk. De hát nincs így...

Ez egyébként nem is annyira a „Iveco” keresésnél, hanem a márkához kapcsolódó egyéb keresőszavaknál látványos. Az „Iveco kamion”-ra keresve például nincs az első 50 találat között a danubetruck.hu.

Megnéztem azt is, hogy jelenleg mi a top 3, Iveco márkához kapcsolódó keresőszó: Iveco Daily, Iveco Eurocargo és Iveco Trakker. Utóbbira a danubetruck.hu a 40. találat környékén van, az Iveco Dailyre a 13., az Iveco Eurocargóra a 19. találat.

Ráadásul ezekre nem is mindig jó aloldalt dob fel a Google. Az Eurocargóra például ezt gondolja releváns oldalnak:
https://danubetruck.hu/uj-jarmuvek/iveco/kozepkategoria/

A gond ott van, hogy láthatóan a danubetruck.hu-val SEO szempontból eddig nem sokat foglalkoztak. Pedig a kiindulási alap nem rossz. Szerencsére Wordpresst használnak, ráadásul látom, hogy a Yoast SEO plugin is be van állítva, ezt azonban mégsem használják.

Nem alkalmazzák jól a title elemeket. A meta leírások se a főoldalon, se az aloldalokon nincsenek kitöltve. Többnyire a fotók is alt leírás nélkül árválkodnak.

Nézzük mondjuk a főoldali title elemet: „Főoldal – Danube Truck Magyarország”. A különösebb funkció nélküli „főoldal” helyett itt az Iveco szót azért csak el lehetne sütni és mindjárt jobban értené szegény Google, hogy miről is van szó.

Az említett top 3 keresőszónál is ugyanez a helyzet. A Daily két aloldalt is kapott:
Daily – Danube Truck Magyarország
https://danubetruck.hu/uj-jarmuvek/iveco/kishaszonjarmu/daily/
Új Daily 2019 – Danube Truck Magyarország
https://danubetruck.hu/uj-jarmuvek/iveco/kishaszonjarmu/daily/uj-daily-2019/

Láthatóan ezzel a Google-t is zavarba hozták. Akkor most melyiket is hozza fel a keresőszóra? Megérné egyetlen oldalra redukálni a Daily aloldalt. A másik, hogy „Iveco Daily”-két keresnek erre a júzerek. Azért ehhez érdemes idomulni a title elemben is: az Iveco Daily nevet kellene használniuk.

Az Eurocargo esetében egy az egyben ugyanez a helyzet. A szintén keresési toplistás Trakkernél pedig rosszabb:

Title: „Kiemelkedő megbízhatóság – Danube Truck Magyarország”
https://danubetruck.hu/uj-jarmuvek/iveco/epitoipari/trakker/kiemelkedo-megbizhatosag/

Itt éppen csak a legfontosabb elemet, az Iveco Trakkert hagyták ki a title elemből.

S gyakorlatilag ugyanígy minden egyes terméküknél végig lehetne menni. Mindenhol korrigálni kellene a title elemeket, meta leírást írni, kép alt leírásokat pótolni. A jó hír mindenesetre az, hogy már ezekkel sokat lendíthetnének az oldalon. Van egyébként egész sok tört link is – ezeknek a felsorolásával most nem untatnám a blog olvasóit – azokat sem ártana egyenként javítgatni.