Richter márkaoldal: kevés egyedi tartalom

Azt gondoltam, hogy ha egy gyógyszergyár készít egészségügyi témájú oldalt, akkor jut arra anyagi forrás, hogy egyedi cikkekkel töltsék fel. Rosszul gondoltam. Pedig, ha érdemi forgalmat szeretnének elérni a Google irányából, akkor nem ártana ráfeküdni az egyedi tartalom készítésére.

A Szívhang.hu orvos válaszol rovatában az egyik olvasó panasza a következő: „Tisztelt Doktor Úr! Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras congue, risus nec malesuada finibus, ex nibh pellentesque quam, rhoncus laoreet magna felis a enim. Vivamus vel dapibus metus. Vivamus pretium lorem ante, in luctus metus posuere luctus. Proin nulla ligula, efficitur sed nunc at, accumsan egestas nisi.”

Az orvos válasza szerencsére megnyugtató: „Kedves Kérdező! Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras congue, risus nec malesuada finibus, ex nibh pellentesque quam, rhoncus laoreet magna felis a enim. Vivamus vel dapibus metus. Vivamus pretium lorem ante, in luctus metus posuere luctus. Proin nulla ligula, efficitur sed nunc at, accumsan egestas nisi.”

szivhang-lorem-ipsum-seo.jpg

Még a múltkori lorem ipsumos poszt kapcsán akadtam erre az oldalra. A lorem ipsum használatának veszélyeit és mellékhatásait ott már kitárgyaltam, úgyhogy nem is nagyon boncolgatnám ezt tovább.

Talán csak még annyit: a site:szivhang.hu + lorem ipsum paranccsal lekérdezve az látszik, hogy még másik két lorem ipsum oldalukat is sikeresen beindexelte a Google:
http://reflux.szivhang.hu/rizikofaktorok_cpt/hormonzavar/
http://reflux.szivhang.hu/rizikofaktorok/

Ebből a második link az érdekes, mert ott látszólag nincs lorem ipsum, viszont – ahogy ezt szintén írtam múltkor a veszélyei között – korábban volt és bent maradt az oldal forráskódjában. A Google pedig ugyanúgy megtalálja, mintha az oldalon megjelenő szövegben szerepelne.

szivhang-forraskod-seo.jpg

A Szívhang.hu egyébként a Richter Gedeon egészségügyi témákkal foglalkozó márkaoldala. Lové tehát van, az ember azt gondolná, hogy SEO szempontból is jól össze van rakva az oldal.

Ehhez azért több egyedi tartalom nem ártana... A Webbetegről, az Egészségkalauzról és a Házipatikáról vesznek át sok cikket egy az egyben - korrekt forrásmegjelöléssel. Ezzel ugyan szépen fel van töltve tartalommal az oldal, de keresőoptimalizálási szempontból ez nem ideális. Pláne nem egy olyan erős versennyel rendelkező témakörben, mint az egészség/betegség.

Jó lenne kitölteni a meta leírásokat is. Ez jelenleg nemcsak az aloldalaknál, hanem a nyitóoldalnál is hiányzik. Néhány aloldal esetében (itt, itt, itt és itt) pedig „...egy újabb WordPress honlap…” a meta leírás.

Van négy kiemelt aloldaluk: szívelégtelenség, magas vérnyomás, perifériás érbetegség és reflux. Közös tulajdonságuk, hogy a képek, videók és dokumentumok menüben nincs semmi tartalom. S itt nem az a baj, hogy nincs, hanem az, hogy ezeket az üres oldalakat hagyták beindexelni a Google-nak.

szivhang-ures-seo.jpg

Még egy dolgot említenék. A Lipóti pékség weboldala kapcsán is írtam, hogy SEO szempontból jó, ha van blog, friss szöveges tartalom, de csak akkor vágjunk bele, ha akad erre erőforrásunk is(=pénz és/vagy idő), mert ezt rendszeresen frissíteni is kell.

A Szívhang.hu nyitóoldalán a „Hét témája” cikk három héttel ezelőtti. Ennél is furcsább az időjárás-jelentés rovat, ahol megnézhetjük, hogy július 31-én nem volt front. Időjárással aztán végképp csak akkor foglalkozzunk, ha naponta frissítjük, mert ennek így semmi értelme.

szivhang-idojaras-seo.jpg