Közösségimédia-jelek mítosza

Hiába állítják sokan, a közösségi médiás aktivitásnak, a közösségimédia-jeleknek direkt hatása nincs a Google találati listájára. Ettől függetlenül a közvetett előnyei miatt mégiscsak érdemes vele foglalkozni.

Jó néhány SEO-s szakember mind a mai napig gyakran hivatkozik az ügyfelei számára az úgynevezett közösségimédia-jelek fontosságára. Ez arra a feltevésre alapul, hogy az adott weboldalra a közösségi médiából - Magyarországon jellemzően a Facebookról - érkező linkek, lájkok, megosztások rangsorolási faktort jelentenek a Google algoritmusában. Erre alapozva biztatják az ügyfeleiket arra, hogy legyenek jelent a Facebookon.

kozossegimedia-jel.jpg

Persze, legyenek jelen, de ne annak a reményében tegyék, hogy ez közvetlen keresőoptimalizálási előnyt jelent számukra. A közösségimédia-jelek ugyanis nem rangsorolási tényezők. A Google részéről John Mueller ezt már bő hat évvel ezelőtt elmondta egy kérdésre válaszolva.

Ezt a lenti videón 19:52-től meg is tekintheti, aki égő vágyat érez rá:

A közösségi médiában cirkuláló tartalmak minőségét látva azért azt gondolom, hogy nem is baj, hogy ennek nincs közvetlen haszna a SEO-ra. Közvetett ugyanakkor azért lehet, ahogy Mueller is említi a fenti videóban.

Ami miatt SEO szempontból is érdemes ezzel foglalkozni az az, hogy a találati listán a Facebook, Twitter oldalak, posztok, bejegyzések is megjelenhetnek. Most a nagyon közvetett hatásra (pl. márkaismertség erősítése, ezáltal a direkt márkaneves keresések növelése) nem is térnék ki. Amire viszont a márkaneves kereséseknél praktikusan nagyon jól jöhetnek a különféle social platformok, az a találati lista helyfoglalása.

Mire gondolok? Tegyük fel, hogy a cégünk márkaneve a Lépegető Kutyafasz. Ideális esetben a SERP (=találati oldal külföldiül) úgy néz ki, hogy a saját website-unk az első találat, tehát a lepegetokutyafasz.hu. Az utána következő helyeket viszont nem érdemes szabad prédaként meghagyni. Oda ugyanis akár szemfülesebb konkurensek becsempészhetnek blogposztokat, esetleg számunkra kínos tartalmak is becsúszhatnak.

Tehát a 1. Lépegető Kutyafasz website 2. Lépegető Kutyafasz Facebook oldal 3. Lépegető Kutyafasz Twitter oldal sorral a SERP elejére rá tudunk tehénkedni.

Egyébként az egy fontos viszonyítási pont is, hogy azért a saját márkaneves keresésünkre a fő domaint ne előzze meg mondjuk a Facebook oldalunk. Amennyiben így van, ahogy sokszor láthatjuk, az azért finoman szólva is valamilyen SEO bakit sejtet a weboldal esetében.

Mindennek egyébként annyi praktikus haszna is van, hogy ha adott esetben technikai hiba miatt nem elérhető a website-unk, akkor a márkanévre kereső delikvensek azért találjanak valamilyen hozzánk kapcsolódó tartalmat.

Összefoglalva: egy weboldal, vagy akár annak egyik aloldala esetében ne várjunk helyezésjavulást attól, hogy a közösségi médiában is szerepeltetjük. Ugyanakkor a közvetett kedvező hatásai miatt mégiscsak érdemes ezeken a platformokon jelen lenni.

---

SEO-s kontaktért katt ide!