Úgy ne használjuk a meta leírásokat, ahogy a Peugeot.hu

Időnként az is jobb, ha üresen hagyjuk a meta leírást. A rosszul kitöltött meta leírással ugyanis feleslegesen melóztunk, vagy akár még árthatunk is keresőoptimalizálási szempontból az oldalunknak. Érdemes ebből a szempontból megnézni a Peugeot honlapját.

A weboldalak egyik előszeretettel elhanyagolt részét jelentik a meta leírások. Ez az adott site-on nem látszik, viszont a Google keresési találatai között megjelenik a cím (title) alatt. Ez egy-két mondatos, rövid szöveg lehet, ami amolyan leadként is funkcionál. Egy jól megírt meta leírás kedvezően hathat az átkattintási arányra, így pedig a keresőben való helyezésre is.

Ezért is meglepő, hogy mennyire nem figyelnek rá sok honlapnál. Vagy nem töltik ki, vagy rosszul töltik ki. Az utóbbi még rosszabb, mint az előbbi, mert nem fogja figyelembe venni a Google, lényegében feleslegesen dolgoztak.

peugeot-weboldal-seo.jpg

Ebből a szempontból nagyon jó (illetve hát rossz) példa a Peugeot hazai honlapja. Egyes oldalakon üresen hagyták a meta leírást, mint például a kapcsolati aloldalon.

Ennél azonban jellemzőbb, hogy feleslegesen dolgoztak. Helyenként a tilte-nál is rövidebb a meta leírás.

peugeot-szolgaltatasvilag-seo.jpg

Illetve nagyon sok helyen egész egyszerűen ugyanazt írták be a tilte-nak és meta leírásnak, csak egy kiragadott példa a sok közül:

peugeot-epartner-seo.jpg

A keresési találatok között ezeket nem is veszi át a Google, így tök feleslegesen bajlódtak vele.

peugeot-e-partner-google-talalat.jpg

Hogyan kellene ezt jól csinálni? A meta leírás hosszában 920 pixelig, nagyjából úgy 158 karakterig érdemes elmenni. Desktop nézetben maximum ennyit jelenít meg a Google.

Fontos, hogy átkattintásra ösztönző, az adott oldal tartalmát jól bemutató szöveg legyen és szerepeljen benne a megcélzott kulcsszó. Utóbbit ugyanis félkövérrel kiemeli a Google a találatok között. Lényeges az is, hogy minden egyes aloldalnál egyedi szöveg legyen.

Azért, hogy az élet ne legyen ilyen egyszerű, a Google időnként felülbírálja még a hosszra megfelelő meta leírást is és más szöveget jelenít meg. Ez arra utalhat, hogy valamiért nem tartja relevánsnak a szöveget. Ebben az esetben érdemes a meta leírás szövegén változtatni és tesztelgetni, hogy mit hoz fel a Google a kereséskor. El lehet vele szöszölni, az tény.

Röviden összefoglalva: a meta leírásokat vagy jól töltsük ki, vagy sehogy. Amennyiben például csak arra van erőforrás, hogy mindenhová ugyanazt a szöveget írjuk be, akkor inkább hagyjuk üresen. Ugyanis jobb esetben feleslegesen dolgoztunk, rosszabb esetben SEO szempontból még ártottunk is az oldalunknak.

Van még más gond is a peugeot.hu-val, például Balatonfüred honlapjához hasonlóan elég sok a tört link. Érdemes lenne ezeket is javítaniuk.

---

SEO-s kontaktért katt ide!