Ilcsi honlap: kihagyott ziccerek

Gyakran találkozom azzal, hogy ha nagyon erős a márkanév, akkor nem kap akkora szerepet a SEO. Ezt éreztem az Ilcsi.com-ot látva is.

A keresőoptimalizálás hazai alulértékeltségét gyönyörűen megmutatja az Ilcsi honlapja már, akkor, ha rákeresünk a webáruházra. Hirdetnek a saját nevükre, így az az első találat, majd következik az organikus találati lista, aminek az elején szintén az Ilcsi.com áll.

Érdemes megnézni a lenti screenshotot.

ilcsi-talalatilista-seo.jpg

A hirdetésnél van rendes title: „Ilcsi – Natúrkozmetikumok – A hivatalos webshop”. Normális szöveget is írtak hozzá: „Rendelj Ilcsi néni Natúrkozmetikumaiból | Bio alapanyagok | Cosmos Natural minősítés. Kérdezd képzett kozmetikusainkat az ingyenes Ilcsi chaten | Natúrkozmetikum 1985 óta.”

Ezzel szemben az organikus találatnál, ami kvázi „ingyen” lenne, ezekre nem figyeltek. A title elem ennyi „Ilcsi: Kezdőlap”. A meta leírás nincs kitöltve (se itt, se más aloldalakon). A Google-re bízták, hogy húzzon be valami szöveget, ami olyan is lett.

Pedig csak egyszer kellene megírni a title-ot, a meta leírást. Ha a hirdetésnél szántak erre időt és figyelmet, akkor itt miért nem? Mindig értetlenül állok, amikor hasonlót látok és ez elég gyakori.

Nyilván itt szerepet játszhat az, hogy az Ilcsi egy nagyon erős kozmetikai márka. A forgalmuk döntő részét a direkt a márkára keresve érkező látogatók adhatják. Viszont talán pont ezért elvárható lenne annyi profizmus, hogy SEO szempontból is minden a helyén legyen.

Ezen felül még két dolgot emelnék ki. A blogoldalon, a cikkekben viszonylag sok tört linket találni. Ez nem gáz, de nem is ideális. Néha érdemes csekkolni, mert a Google szemében nem tesz jót az oldal megítélésnek. Oké, ezeket szoftver nélkül nem egyszerű megtalálni, viszont a kapcsolati oldalon lévő linkeket azért néha nem árt átfutni.

Márpedig itt nem üzemel az ausztrál és a japán díler weboldala, az Új-Zélandon található partner honlapja pedig ugyan működik, de rosszul linkelték:
https://ilcsi.com/kapcsolat/www.advanceddermacare.co.nz

Van aztán, ami jó ötlet, de nem használják ki jól. Ez pedig az, hogy az egyes termékeknél az „előnyök” és a „főbb összetevők” kapnak címkéket, amiből lesz jó néhány címke aloldal. Remek megoldás, csak az a baj, hogy nem fejezték be.

ilcsi-archives-seo.jpg

A címke oldalaknál meghagyták a Wordpressben automatikusan hozzárendelt Achives utótagot. Így van többek között „nyugtató Archives”, „bőrmegújító Archives” aloldal. Ezt semmibe nem tartana, „nyugtató krémek”-re, illetve „bőrmegújító krémek”-re átírni. Azaz az Archives szót ki kellene szórni a fenébe mindenhol. Ezen felül nem ártana ezeknek a kategóriaoldalaknak egy rövid szöveges leadet is írni. Nem kell sok, krémfajtánként két-három mondat elég, csak azért szerepeljen benne a kulcsszó is. S nem mellesleg ezeknél is ki kellene tölteni a jó öreg meta leírásokat.

Szóval rengeteg ilyen kis apróság, kihagyott ziccer van az Ilcsi.com-on, amit érdemes lenne kiaknázniuk.

---

SEO-s kontaktért katt ide!