Lipóti Pékség: amikor bekavar a sütitájékoztató

Egy rosszul beállított sütitájékoztatóval teleszórhatjuk tört linkekkel a weboldalunkat, ahogy a Lipóti Pékség is tette. A pékséglánc honlapjának példáján bemutatom azt is, hogy miként nem érdemes cikkeket, híreket felrakni egy honlapra.

Nagyon remélem, hogy a pokolban külön részleget tartanak fel azoknak, aki kitalálták a weboldalak számára a cookie-k kezeléshez kapcsolódó figyelmeztetéseket. Nem jó ez sem a látogatónak, sem weboldalaknak, felesleges baromság. Ráadásul olyan bakiba is bele lehet vele szaladni, mint a Lipóti Pékség.

lipoti-pekseg-nyito-suti-seo.jpg

A címoldalukon a süti figyelmeztetés „bővebben” linkje még jó aloldalra visz. Viszont rosszul állították be, ezért az egyes cikkeknél, vagy éppen a termékeknél már rossz url-re és így egy 404-es oldalra jutunk:

https://lipotipekseg.hu/cikkek/hirek/suti-tajekoztato

https://lipotipekseg.hu/termekek/termek/suti-tajekoztato

Ezért nem azért baj, mert a látogatók annyira kattintgatnának erre, hanem keresőoptimalizálási szempontból jelent gondot. A Google ugyanis mindebből annyit lát, hogy lipotipekseg.hu közel 100 aloldalán van egy hibás belső link. Ez nem éppen pozitív szignál a kereső szemében.

Ezen felül a pékséglánc weboldalán nem használják a meta leírásokat. A korábbi posztokból láthatják, hogy ez azért eléggé általános hiba. A Lipóti esetében pedig az is látszik, hogy miért lenne érdemes kitölteni. A meta leírás hiányában ugyanis a Google behúz valamilyen szöveget, amit jónak gondol. Olykor ez egyébként nem rossz szöveg, de a Lipóti esetében más a helyzet:

lipoti-meta-leiras-seo.jpg

„Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a lipotipekseg.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása…” Ez a gyönyörűség kapcsolódik náluk a főoldali találathoz. Egyébként a cookie-figyelmeztetés elejéről való a szöveg. Ez kritika arra nézve is, hogy ha a Google a cookie-figyelmeztetést találja a legrelevánsabb szövegnek a főoldalon, akkor az baj. Két-három mondatos rövid bemutatkozás nem ártott volna a nyitóoldalra.

Lehetne még mit mondani SEO szempontból a Lipóti Pékség honlapjáról, de csak egyetlen dolgot emelnék még ki. A honlapon szerepelnek hírek, cikkek. Ez önmagában jó ötlet volt, hiszen megfelelő használatukkal lehet a site-ot erősíteni SEO szempontból. Viszont, ahogy ők csinálják/csinálták az inkább rossz példa.

Egy fontos szabály van: amennyiben blogot, vagy bármilyen szöveges tartalmat szeretnénk a weboldalunkra, akkor legyen benne rendszer. Ne néha írjunk valamit, hanem legyen egy heti, vagy havi cikkszám, amit konzekvensen, minden héten, hónapban kirakunk az oldalra.

Amit a Lipóti Pékség oldalán láthatunk, ebből a szempontból egy „hogyan ne” példa. A legfrissebb cikkünk 2019 szeptemberi, lassan két éves. Akkor szeptemberben kiraktak öt cikket, előtte pedig szintén volt egy közel egyéves kihagyás. Ilyenkor legalább a dátumot érdemes leszedni, hogy ne ordítson az oldalról az elavultság.

De nézzünk meg néhány konkrét cikket is.
https://lipotipekseg.hu/cikkek/hirek/kisalfold-kenyere-2019-dijat-nyert-a-kenyerunk

Szemléztek egy Kisalföld cikket. Ez teljesen rendben van, de azért linkelni is lehetett volna a forrást, nem csak szövegként betenni. A kifelé mutató linkek fontosak, erősíthetjük velük az oldalunkat.

lipoti-pekseg-link-seo.jpg

A másik rossz példa: kikerült egy cikk a kávé jótékony hatásairól.
https://lipotipekseg.hu/cikkek/hirek/a-kave-jotekony-hatasai

Ezeknek a cikkeknek az értelme az lehet, hogy hoznak némi plusz organikus találatot a site-ra. Viszont egy SEO-ra kihegyezett cikk azért nem így néz ki. Közcímek, belső és külső linkek, kiemelések nem ártanának.

Fotók kellenek és vannak is, de azok meg nem úgy, ahogy ők csinálták. Betettek a cikk végére 24 darab (!) képet. Ráadásul mindegyiknél ott maradt képleírásként a fotó fájlneve. Az egyes fotók alt címkéje pedig nincs kitöltve. Ez így ezer sebből vérzik és el sem éri a célját.

lipoti-pekseg-kaves-kepek-seo.jpg

Vagy akár ezt a cikkoldalt is mondhatnánk:
https://lipotipekseg.hu/cikkek/hirek/taplalkozasi-ajanlas-kismamaknak

Itt meg aztán kép sincs. A szöveg pedig szét van csúszva.

Bosszantó ezt látni, mert minimálisan több energiabefektetéssel ezt meg lehetett volna jól is csinálni. Inkább ne legyenek hírek, cikkek egy oldalon, ha nincs rá energia, vagy pénz, mert ennél a megoldásnál az is jobb.

---

SEO-s kontaktért katt ide!