Veszprém-Balaton 2023: ritka és érdekes SEO hiba

Nem egyszerű olyan rossz főoldali title-t adni, hogy a Google felülbírálja és mást használjon. A veszprembalaton2023.hu példája azt is jól mutatja, mennyire fejlett a Google algoritmusa.

A korábbi posztokban már sokat emlegettem az úgynevezett title és meta leírás elemeket. Erről dióhéjban annyit érdemes tudni, hogy a keresési találatoknál a title jelenti a címet, az alatta lévő rövid szöveg pedig a meta leírás.

Minden weboldal, minden egyes aloldalánál külön-külön megadható, hogy mi legyen a title és a meta leírás. Az előbbivel általában nincs is gond, a meta leírás hiánya (vagy rosszul történő alkalmazása) viszont az egyik leggyakoribb SEO hiba.

Ennek kapcsán érdemes azt is tudni, hogy ha a Google úgy látja jónak, akkor a title-t és a meta leírást is „átírhatja” a találati listán. Magyarán valami más szöveget behúz az oldalról. A meta leírásoknál ez elég gyakori, a title esetében viszont ritka. Azt azért nehéz annyira rosszul használni, hogy felülbírálja a Google.

Nos, a Veszprém – Balaton 2023: Európa Kulturális Fővárosa weboldalnál ez mégis sikerült.

veszprem-balaton-nyito-seo.jpg

Amennyiben úgy keresünk rá a honlapjukra, hogy „Európa Kulturális Főváros Veszprém”, "Veszprém kulturális főváros", „Veszprém Balaton 2023”, vagy hasonló módon, ahogy a többség tenné, akkor első találatként felhozza a veszprembalaton2023.hu-t, viszont a „Veszprém-Balaton 2023” címmel.

veszprem2013-seo.jpg

Az érdekes ebben az, hogy az oldal készítői – furcsa módon – nem ezt adták meg title-nak, hanem valamiféle szlogenszerű szöveget: „Ragyogj! A kreativitás ünnepe!”.

Amennyiben konkrétan erre keresünk, akkor előcsalogatható ez az eredeti title, de amúgy a Google – nagyon okosan – felülbírálja. Ez egyébként azért is baromi érdekes példa, mert megmutatja, hogy mennyire fejlett a Google algoritmusa. Pontosan belőtte, hogy az eredeti title nem passzol az oldalhoz és azt is egész jól összerakta, hogy mit kell a látogatónak mutatni.

veszprem2013-ragyogj-seo.jpg

Ettől függetlenül érdemes normálisan kitölteni a title-t, pláne a főoldalon, mert ne bízzuk magunkat ilyen szempontból a Google algoritmusának bölcsességére.

Ne rakjunk szlogent, vagy valami hasonló, jól hangzó szöveget a főoldali title-ba, mert ennek nem ez a helye. A főoldali title-ba kerüljön az oldal márkaneve és/vagy legkeresettebb, legmeghatározóbb kulcsszava, kulcsszavai. Jelen esetben például  a „Veszprém – Balaton 2023: Európa Kulturális Fővárosa” tökéletes lenne, nem kell ezt túlspilázni. Ezt a „Ragyogj” kezdetű szlogent pedig el lehet sütni máshol az oldalon, akár a logóba betenni, vagy bárhová.

S ha már a poszt elején írtam a meta leírásról is, akkor megemlítendő, hogy ennél a honlapnál a nyitóoldalon kitöltötték - egyébként jól és többnyire használja is a Google. Viszont az aloldalakon már megfeledkeztek róla.

---

SEO-s kontaktért katt ide!